آموزش تاسیسات ساختمان

آموزش نکات قابل توجه در رابطه با بهداشت آب و فاضلاب ،نگهداری و تعمیر موتورخانه ،نگهداری از تاسیسات ، شوفاژ ، شیر آلات ، بهداشت آشپزخانه ، حمام و توالت و …

آموزش تاسیسات ساختمان

آموزش نکات قابل توجه در رابطه با بهداشت آب و فاضلاب ،نگهداری و تعمیر موتورخانه ،نگهداری از تاسیسات ، شوفاژ ، شیر آلات ، بهداشت آشپزخانه ، حمام و توالت و …

آموزش تعمیر و حل مشکلات توالت فرنگی

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۳۶ ب.ظ

اگر در منزل خود توالت فرنگی دارید،قطعا بارها پیش آمده است که به صورت های مختلف ایراد پیدا کند. در این مقاله قصد داریم تا مشکلات توالت فرنگی را بررسی و راهکارهای برطرف کردن این مشکلات را عنوان نماییم.توالت فرنگی هم مانند سایر تاسیسات منزل در طول زمان دچار خرابی می شود و احتیاج به سرویس دارد که البته پیشنهاد می شود سرویس و تعمیر توالت فرنگی را تا آنجا که ممکن است به متخصص این کار واگذار نمایید تا از زیان های احتمالی جلوگیری شود. اما اگر همچنان اصرار دارید خودتان تعمیرات را انجام دهید،با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر توالت فرنگی

دلابل خرابی در توالت فرنگی عبارتند از :

  1. صحیح عمل نکردن سیفون که باعث پخش شدن بوی نا مطبوع و همچنین عدم تخلیه صحیح توالت فرنگی می شود
  2. گرفتگی لوله توالت فرنگی در اثر افتادن اشیا مانند گوشی موبایل ، طلا ، دستمال کاغذی و...
  3. کم بودن حجم آب داخل تانک فرنگی
  4. خرابی فلوتر
  5.  خرابی پمپ تخلیه
  6.  خرابی پرکن
  7. مشکل شترگلویی
  8. نشتی توالت فرنگی
  9. مشکلات پیچ ها و اتصالات داخلی

چطور سیفون توالت فرنگی را تعمیر کنیم؟

 تنظیم سطح آب داخل سیفون توسط قطعه ای به نام شناور انجام میشود که این قطعه به نوعی دستور توقف پر شدن مخزن سیفون را صادر می کند. در برخی مواقع، به علت فرسودگی شناور یا اجزای متصل به آن، این نقش به درستی ایفا نمی شود.در این زمان باید شیر شناور و یا اجزای آن تعمیر شوند که به صورت زیر است :

  • در صورتی که واشر لاستیکی آب بندی واقع در انتهای سوپاپ خراب شده باشد، بعد از بستن شیر فلکه ورودی آب مخزن، با باز کردن شیر شناور از بدنه مخزن و پس از آن، خارج کردن پین از بدنه شیر سه راهه، اهرم و سوپاپ از شیر سه راهه جدا می شود و می توان واشر لاستیکی آب بندی را تعویض نمود.سپس، باید سوپاپ و اهرم را داخل شیر سه راهه و پین را در جای خود قرار دهید و شیر شناور را به مخزن متصل کنید. در نهایت،عملکرد شیر شناور را پس از باز کردن  فلکه آب ورودی آزمایش نمایید.
  • سوراخ شدگی گوی توخالی شناور و نفوذ آب به داخل آن،باعث کنترل نشدن سطح آب و سرریز آب از مخزن میشود که در این حالت باید بعد از قطع آب نسبت به تعویض گوی اقدام کنید.
  • خورده شدن سطح نازل شیر سه راهه باعث عدم آب بندی شیر شناور میشود و درنهایت موجب سرریز شدن آب از مخزن می گردد. در این صورت، بایستی شیر شناور را تعویض کرد.
  • در صورت گرفتگی مجرای شیر شناور و عدم امکان ورود آب به مخزن، بعد از بستن شیر فلکه آب ورودی به مخزن، باز کردن شیر شناور از مخزن و خارج نمودن پین و سوپاپ از شیر سه راهه، به وسیله یک سوزن مناسب نسبت به باز کردن روزنه اقدام کنید.
  • یکی دیگر از علل عمده سرریز شدن آب از مخزن ها شکسته شدن و جدا شدن بوشن دنده شده گوی شناور است که بایستی نسبت به اتصال بوشن به بدنه گوی توخالی اقدام کرد.

خرابی سیفون

چرا سیفون توالت فرنگی دچار مشکل میشود ؟

یکی از دلایل اصلی کار نکردن سیفون توالت فرنگی، آب بندی ضعیف آن میباشد. در صورت عدم آب بندی استاندارد، آب مخزن به طور مداوم تخلیه خواهد شد.دلیل بعدی،تنظیم نبودن شدت جریان آب ورودی فلوتر و همچنین گیر کردن اهرم قطع کن شناور فلوتر به علت جرم گرفتگی است که عملکرد نامناسب سیفون را به دنبال خواهد داشت.

اگر دریچه تخلیه آب به درستی عمل نکرده و به موقع بسته نشود،باعث می شود که سیفون توالت فرنگی عملکرد درستی نداشته باشد.همچنین عدم کارکرد صحیح و استاندارد پمپ تخلیه نیز این مشکل را به وجود خواهد آورد.نکته بعدی این است که،حجم مخزن نگهداری آب در تخلیه صحیح بار از کاسه توالت فرنگی نقش زیادی دارد، استفاده از توالت فرنگی هایی با حجم ذخیره سازی کم آب در مخزن، باعث بروز مشکلاتی در سیفون توالت فرنگی می شود.

عدم تنظیم پیچ ها و یا زنجیر مکانیزم تخلیه هم به نوبه خود می تواند یکی از دلایل خرابی سیفون تلقی شود.همچنین تخلیه نشدن آب به علت ایراد پیچ ها، گیر کردن بدنه ی اهرم در تانک و بلند بودن طول زنجیر سبب بروز اشکال در سیستم توالت فرنگی میگردد. عدم تخلیه سریع آب موجود در توالت، می تواند ناشی از وجود اشکال در شترگلو باشد. توجه شود که این مشکل با بستن زانویی اضافه در شترگلو و یا نبود ونت خشک به وجود می آید.

موارد لازم جهت تنظیم سیفون توالت فرنگی :

  • تنظیم شدت جریان آب ورودی فلوتر

  • تنظیم پیچ ها و زنجیر مکانیزم تخلیه

  • آب بندی سیفون
  • اتصال ورودی دور شور فرنگی به خروجی آن
  • قرار دادن شیلنگ سرریز آب در داخل لوله سرریز آب
  • آماده سازی پمپ تخلیه
  • جانمایی مناسب اهرم قطع کن شناور فلوتر و اطمینان از عدم برخورد آن به سایر اجزا
  • قرار دادن دریچه دو زمانه در حالت بسته

اگر موارد بالا را انجام دهید، سیفون توالت فرنگی شما تنظیم شده و میتوانید تا حد زیادی از عملکرد درست آن مطمئن باشید.البته گاهی بعلت مستهلک شدن توالت فرنگی،تعمیر آن امکان پذیر نبوده و یا بسیار مشکل است.در این زمان بهتر است به فکر تعویض آن باشید.همچنین اگر قادر به اجرای موارد ذکر شده نبودید،باید از یک متخصص کمک بگیرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی