آموزش تاسیسات ساختمان

آموزش نکات قابل توجه در رابطه با بهداشت آب و فاضلاب ،نگهداری و تعمیر موتورخانه ،نگهداری از تاسیسات ، شوفاژ ، شیر آلات ، بهداشت آشپزخانه ، حمام و توالت و …

آموزش تاسیسات ساختمان

آموزش نکات قابل توجه در رابطه با بهداشت آب و فاضلاب ،نگهداری و تعمیر موتورخانه ،نگهداری از تاسیسات ، شوفاژ ، شیر آلات ، بهداشت آشپزخانه ، حمام و توالت و …

در زمان گرفتگی چاه آشپزخانه چه کنیم ؟

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۵:۴۳ ب.ظ

ممکن است مسدود شدن چاه آشپزخانه را قبلا تجربه کرده باشید . همانطور که حدس میزنید گرفتگی چاه بسیار ناراحت کننده و همانند کابوس است. 

این مشکل به چه دلایلی بوجود می آید؟

  1. افتادن جسم خارجی به داخل لوله که باعث گرفتگی لوله کف آشپزخانه می‌شود. گرفتگی کفشور آشپزخانه مانع از شست و شوی کف آشپزخانه شده و شما را دچار دردسر می‌کند.
  2. رسوب گرفتگی لوله به دلیل شستن ظروف غذایی و ریخته شدن پسماندهای چرب و روغنی و همچنین ریخته شدن موها در چاه یکی دیگر از علت ها میباشد.
  3. در صورتی که ساختمان شما نوساخت باشد امکان دارد که در حین ساخت و ساز ، مصالح و سیمان داخل چاه ریخته شده باشد .
  4. یکی دیگر از عوامل گرفتگی چاه ، اصولی نبودن شیب و یا کوچک بودن لوله ها میباشد .
  5. ممکن است مشکل از قسمت دیگری باشد و به دلیل مشترک بودن با لوله آشپزخانه گرفتگی به وجود آمده باشد .
  6. در صورتی که چاه فاضلاب کل ساختمان پر شده باشد ، این مشکل بجود خواهد آمد. 

گاهی ممکن است علتی غیر از موارد ذکر شده داشته باشد که این مورد توسط متخصصان بررسی میشود .در نتیجه تمامی این موارد باعث جلوگیری از نفوذ آب در چاه شده و باعث سر ریز شدن چاه می‌شوند.

در این حالت چه کنیم ؟

 

در بعضی موارد که گرفتگی لوله ها زیاد نباشد میتوانید از یک سیخ کبابی باریک استفاده کنید و یک طرف آنرا در انتها به شکل قلابی کوچک خمیده کنید، سپس به داخل راه آب بفرستید . سعی کنید تمام موها و چربیهای کثیف و نامطبوع را بیرون بکشید. به یاد داشته باشید باید سعی کنید محتویات لوله را بیرون بکشید نه اینکه بیشتر هل دهید و به پایین بفرستید، وقتی در حد ممکن محتویات را بیرون کشیدید، حالا به مقدار کافی آب داغ داخل راه آب بریزید ،به این روش به راحتی لوله شما باز میشود.

روش بعدی برای باز کردن لوله ها ، استفاده از محلول های خانگی میباشد .محلول سرکه و جوش شیرین یکی از مناسب ترین محلول ها برای این کار است .ترکیبی از یک سوم فنجان نمک و یک سوم فنجان سرکه درست کنید و بدون اتلاف وقت و قبل از تمام شدن جوشش ترکیب آنرا داخل فاضلاب بریزید سپس با یک دستمال بزرگ سوراخ فاضلاب را مسدود کنید. این کار را باید به سرعت انجام دهید و مانع از خروج محلول از داخل چاه به بیرون شوید. حدود یک الی دو ساعت بهتر است محلول داخل چاه به همین شکل بماند. بعد از گذشت این زمان میتوانید با آب جوش لوله را شست و شو دهید . در این روش بهتر است احتیاط کرده و از ماسک استفاده کنید .

 

 

یکی دیگر از روش های خانگی استفاده از مخلوط نمک و جوش شیرین است.این دو ماده را به نسبت یکسان با هم ترکیب کنید و در چاه مسدود شده بریزید. این ترکیب باعث از بین رفتن مقدار زیادی از جرم ها وچربی های داخل لوله میشود . بعد از گذشت پانزده دقیقه آب جوش بریزید.

 

روش بعدی استفاده از جوهر نمک است . این روش کمی خطرناک بوده و لازم است حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید . همچنین مراقب چشم های خود باشید که گازی ناشی از جوهر نمک به شما آسیبی نرساند. در صورتی که از محلول خانگی جواب نگرفتید سراغ این روش بروید . 

حدود یک سطل آب سرد را با دو الی سه فنجان جوهر نمک ترکیب کنید. این کار را با احتیاط کامل انجام دهید و سپس داخل لوله بریزید. بعد از گذشت نیم ساعت با آب داغ لوله را بشویید.این روش را میتوانید مجددا تکرار کنید اما برای خانه هایی که لوله کشی های فرسوده و قدیمی دارند به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود .

توجه : محلول های لوله بازکن یا محلول های چاه‌ بازکن در ترکیب با گازهای داخل چاه می‌تواند خطر ساز شود لطفا در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

استفاده از تلنبه دستی خانگی یکی دیگر از روش های معمول برای حل این مشکل میباشد .

 

 

در نهایت اگر با روش های بالا  و راهنمایی های گفته شده نتوانستید مشکل گرفتگی چاه را برطرف کنید، بهتر است از یک شرکت لوله بازکنی سیار که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید .این شرکت ها از روش های حرفه ای و دستگاه های پیشرفته همچون دستگاه فنر برقی استفاده میکنند. دستگاه فنر برقی انواع مختلفی دارد و به راحتی هر نوع چاه گرفتگی را برطرف میکند ، حتی گرفتگی هایی که به دلیل وجود مصالح ساختمانی و سیمان در لوله باشد.

توجه داشته باشید که دستگاه فنر برقی دو نوع دریل و ژنراتور دارد ، که نوع دریل قدیمی بوده و قدرت آنچنانی ندارد . همچنین باعث کثیف کاری و ضربه زدن به لوله میشود. به همین دلیل سعی کنید از متخصصانی کمک بگیرید که از دستگاه فنر برقی ژنراتور استفاده میکنند. این دستگاه بسیار قدرتمند بوده و بدون هیچ نوع آسیبی به لوله ، گرفتگی چاه را برطرف خواهد کرد .

با نکات گفته شده ، به راحتی میتوانید مشکل گرفتگی چاه در منزل خود را حل نمایید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۰
متخصص

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی